Nem tudta a vb-döntő bírója, miért állította ki Zidane-t

A 2006-os világbajnokság döntőjének bírója, Horacio Elizondo elismerte, fogalma sem volt arról, mi történt, ami miatt felmutatta a fináléban a piros lapot Zinedine Zidane-nak.

2006-ban Berlinben játszotta a világbajnokság döntőjét Olaszország és Franciaország, amikor a hosszabbításban ZInedine Zidane emlékezetes módon mellkason fejelte Marco Materazzit, amiért a franciák klasszisa piros lapot kapott a játékvezetőtől. Az argentin Horacio Elizondo most elismerte, valójában fogalma sem volt arról, mi történt, és igazából a segítőinek sem.


– A headset-en keresztül beszéltünk meg mindent. Amikor láttam, hogy Materazzi fekszik a földön, akkor természetesen semmit sem láttam, hiszen a túloldalon folyt a meccs. Amikor visszafordultam, akkor láttam Materazzit, de nem tudtam mi történhetett. Vártam valamennyit, hogy felkel-e a földről, de mivel ez nem történt meg, Így megállítottam a játékot – mesélte a bíró, aki azt is hosszan ecsetelte, hogy hiába kérdezgette a két asszisztenst, láttak-e valamit, számukra is rejtély volt, mitől csuklott össze az olasz védő. Elizondo számára hosszú idő telt el, amíg meghallotta az éterben a negyedik játékvezető, Luis Medina Cantalejo szavait, aki elmondta, Zidane belefejelt Materazzi mellkasába. Ám ekkor Elizondo egy furcsa lépésre szánta el magát, és odament a hozzá hasonlóan ugyancsak semmit sem látó partjelzőhöz, Dario Garciához.

–Tisztában voltam vele, hogy ő sem látott semmit, de úgy voltam vele, ha az emberek azt látják, hogy a bíró odamegy értekezni az asszisztensével, akkor valami olyan lényeges dolog hangzik el, ami segíti őt a helyes döntéshez. Valamennyire ez hamis dolog volt, de mégis megmutatott valamit abból, miként döntöttem úgy, ahogy – mondta el az igazat utólag Horacio Elizondo.