A Red Bull három óra elteltével még kör nélkül áll Bahreinben

Helmut Marko, a csapat tanácsadója elárulta, a Jerezben hűtési problémákkal küzdő Red Bull vészmegoldással is készült a bahreini tesztre. A címvédő alakulat mindazonáltal három óra elteltével egyetlen kört sem tett még meg a sivatagi pályán.

Ma reggel, magyar idő szerint hét órakor megkezdődött a 2014-es előszezon második tesztsorozata Bahreinben. A csapatok nagy része már javában gyűjti a kilométereket, két istálló azonban még három óra elteltével sem merészkedett ki a garázsból: a Red Bull és fiókcsapata, a Toro Rosso.

A címvédő istállóról az Auto Motor und Sport azt írta, ma délelőtt több, új elemeket tartalmazó láda is megérkezett a címvédő garázsához, a csapat pedig később azt közölte, van még mit dolgozniuk autójukon, de hamarosan pályára lépnek.

Miután a két istállónak Jerezben is komoly megbízhatósági problémái voltak, a helyszíni tudósítók máris arról írnak, továbbra is vannak gondok az energiaitalosok háza táján. A két csapat késlekedése pedig már csak annak fényében is érdekes, hogy a három hete technikai gondokat okozó Renault két másik partnercsapata, a Lotus és a Caterham már egyaránt túl vannak az első köreiken. „A Renault mérnöke, Rémi Taffin múlt pénteken optimistán nyilatkozott a problémát okozó szoftverek és hardverek terén Jerez óta elért fejlődéséről, és azt jósolta, hogy Bahreinben már az első napon a korábbi problémák nélkül léphetnek pályára, amelyeket reményei szerint végleg megoldottak. Még csak pár óra telt el az első napból, tehát még túl korai lenne bármiféle következtetéseket levonni, de a tény, hogy a Renault két csapata még mindig nem jött elő a garázsból, kissé aggasztó. Különösen, hogy mindkettőt az osztrák energiaitalos cég birtokolja” – írta az Autosport helyszíni riportere.

Mindezzel arra utalt, hogy a problémát ezúttal talán nem a Renault, sokkal inkább a csapatok háza táján kell keresni. Adrian Newey, a Red Bull főtervezője nemrégiben elárulta, idén komoly fejtörést okoz nekik a „csomagolás” kérdése. A címvédő a franciák turbóerőforrásának megnövekedett hűtésigénye miatt igencsak szűkösen helyezte el az egyes alkatrészeket az RB10-es borítása alatt, ami rendre túlmelegedési problémákhoz vezet. Hasonló gondokkal küzdött eddig a Toro Rosso is, mely csapat nemrég a filmes napját is ilyen meghibásodás miatt kellett félbeszakítsa.

Noha Newey az elmúlt három hétben mindent megtett autójuk átalakításáért, hogy eredményes volt-e, egyelőre kérdéses. Az Auto Motor und Sport munkatársa mindenesetre megtudta, az istálló vészmegoldással is készült. „Tegnap a Red Bull tanácsadójával, Helmut Markóval utaztunk egy repülőn. Elárulta nekünk, hogy válságtervvel is készültek erre a tesztre. A Red Bullnak az RB10-esére két konfigurációja is van, hogy megoldja a borítás alatti túlmelegedési problémákat. A Renault ezek egy részét már orvosolta, de még nem mindet. Most csak reménykedhetnek” – írja a német lap.

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések