Győzelme után sírva fakadt a megkéselt teniszező

Petra Kvitova sírva fakadt, miután megnyerte első forduló meccsét a Garroson.
Örömkönnyek voltak ezek. Persze, a szó, hogy ‘örömkönnyek’ eléggé közhelyes, és messze nem fejezi ki mindazt, amit a cseh lány abban a pillanatban érezhetett.

Nyilván örült, hogy győzelemmel tért vissza, ez természetes. De valószínűleg megkönnyebbülést is érzett, felszabadultságot, hálát, szabadságot, az emberek szeretetét, és még nagyon sok mindent.

Petra az amerikai Julia Boserup ellenében jutott tovább 6:3, 6:2 arányban. Mindezt azok után, hogy decemberben saját lakásán késsel támadtak rá és sebesítették meg. A fizikai sérüléseken kívül nyilván nagyon komoly lelki sebeket is szerzett. Szerencsére azonban a rehabilitációja jól haladt, és előbb térhetett vissza, mint arra számítani lehetett. Ami pedig a lelki sebeket illeti, arra kevés jobb gyógymód létezik, mint az emberek szeretete.

“Óriási öröm számomra, hogy itt lehetek. És nagyon boldog vagyok, hogy az indulás mellett döntöttem” – mondta a kétszeres wimbledoni bajnoknő.

Kvitova márciusban, 12 héttel a támadást követően fogott először ütőt a kezébe. De az igazán komoly edzéseket május elején tudta csak elkezdeni. Eredetileg Wimbledonra tervezte a visszatérést, de aztán úgy döntött, hogy bár még nem 100%-os, azért elég fitt ahhoz, hogy már Párizsban is pályára léphessen.

Szülei, Jiri és Pavla, valamint testvérei, Jiri és Libor, mind ott ültek a Boserup elleni meccsen, a Chatrier lelátóján.

“Mindent köszönök. Ti segítettetek át a legnehezebb időszakon” – mondta Kvitova. “Elégedett vagyok a játékommal. Van néhány dolog, ami javításra szorul, de ez teljesen normális ilyen hosszú kihagyás után. Nagyon örülök, hogy nem voltak fájdalmaim közben. Megígértem az orvosomnak, hogy ha az edzések, vagy a meccs során fájdalmat érzek a kezemben, akkor azonnal abbahagyom a játékot. A mai nap azonban nem a meccsről szólt. Már azzal nyertem, hogy egyáltalán pályára léphettem.”

A játékostársak, korábbi bajnokok sorra örömüket fejezték ki Kvitova visszatérésével kapcsolatban.

“Gratulálok Petrának”  – mondta Boserup, a legyőzött ellenfél. “Sokkal többet nyert ma, mint egy puszta teniszmeccset.”

“Bele sem merek gondolni mindabba, amin keresztülment” – mondta a nyolcadik kiemelt Svetlana Kuznetsova. “Láttam őt ma reggel és megöleltem.”

“Nagyon örülök, hogy újra köztünk van” – mondta az olimpiai bajnok, Monica Puig. “És nagyon jó látni, milyen szeretettel fogadja őt mindenki, megérdemli. Ő egy óriási bajnok, és egy csodálatos ember a pályán kívül is.”


Forrás: Hosszabbítás.hu

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések