20 éves Roberto Carlos legendás szabadrúgása

Roberto Carlos 20 éve szerezte azt a gólt, amiben a fizika törvényeit “átírva” csavarta el a labdát a francia sorfal mellett.
1997. június 3-án Franciaország és Brazília játszott a Konföderációs kupa nyitó mérkőzését Lyonban. A találkozó 21. percében Didier Deschamps 35 méterre a kaputól szabálytalankodott a brazilok sztárcsatárával, Romarióval szemben. A megítélt szabadrúgást Roberto Carlos végezte el, és ami ezután történt, arra senki nem volt felkészülve. Először úgy tűnt, hogy az irtózatos erővel meglőtt labda elszáll a kapu mellett, de végül hihetetlen ívben egyenesen Barthez kapujában kötött ki.

A Sky Sports pár napja megkérte a játékost, hogy emlékezzen vissza a találkozóra. A korábbi hátvéd elmondta, ő sem tud pontos magyarázatot adni a történtekre.

“Dunga megkérdezte hogyan csináltam, én pedig azt feleltem, hogy fogalmam sincs. Mindenki szeretné tudni, de erre nincs igazán magyarázat. Tudtam, hogy fúj egy kicsit a szél, a labda pedig könnyű. Szerettem volna eltalálni a kapufát. semmi egyéb. Azért kanyarodott végül így, mert nagy erővel találtam el.”

A találkozón pályára lépett a francia válogatottban az akkor 23 éves Robert Pires. A legendás középpályás is visszaemlékezett a történtekre.

“A labda köztem és a fal között csavarodott el, szóval elég jó rálátásom volt. Tudtuk, hogy Roberto erős lövésekre képes, de az hihetetlen volt, hogy így képes volt eltalálni a labdát. Emlékszem, hogy külsővel lőtte meg. Meglepődtünk a labda útján és azon ahogyan csavarodott. Egészen hihetetlen volt.”

Roberto Carlos maga sem igazán hitte, hogy lövéséből gól lesz.

“Amikor elhagyta a lábam a labda, azt hittem jócskán mellé fog menni. Edzéseken szereztem hasonló gólokat, de ez volt az első és utolsó alkalom, amikor ilyen szinten meg tudtam csavarni egy labdát.”


Hosszabbítás.hu

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések