Nicky Catsburg a Hungaroringen megszerezte első volvós dobogóját, és ennek következtében az összetettben feljött a második helyre, hátránya azonban kövérke, 38 pontra van a listavezető Tiago Monterótól.
A holland pilóta a negyedik helyről indulva még győzelem megszerzésétől sem volt messze a magyar pályán, egy remek rajttal ugyanis pillanatok alatt a legelejében találta magát. A kettes kanyarban viszont Rob Huff féktávon hátulról meglökte, beletolta csapattársában, Nestor Girolamiba, aki így kénytelen volt feladni a versenyt.
A 2012-es világbajnok kapott egy áthajtásos büntetést az esetért, Catsburg pedig elkezdhette üldözni az élen álló Mehdi Bennanit. Szinte az egész versenyen a nyomában loholt, de nem sikerült előzési pozícióba kerülnie, így a leintés után az okokról kezdtük faggatni. Vajon a szélárnyék okozta tapadásvesztés jelentett gondot?
“Nem! Azért nem tudtam megelőzni Mehdit, mert nagyjából azonos tempóra voltunk képesek, körülbelül ugyanolyan köridőket futottunk. Ezen a pályán pedig jelentősen gyorsabbnak kell lenned, ha előzni szeretnél. A 20 kiló súlykülönbség is segített neki kicsit. Elkövetett ugyan néhány hibát, de egyik sem volt elég nagy ahhoz, hogy ki tudjam használni” – mondta Catsburg a WTCC Blognak.
A futam elején a marokkói fékproblémákra panaszkodott, és kíváncsiak voltunk rá, a volvós mérnökök felhívták-e erre a figyelmét.
“Nem, a rádión nem közölték velem, de mögötte haladva is látszott, hogy kicsit küszködött a fékeivel.”
A stabil pontszerzéseknek köszönhetően jelenleg Catsburg a világbajnokságot vezető Monteiro első számú üldözője, négy ponttal előzi meg a harmadik Tom Chiltont és nyolccal a negyedik Thed Björköt. Ám a VB elsőséghez a megbízható pontgyűjtögetés kevés lesz, kellenek a kiugró eredmények is.
“Még nem sikerült futamot nyernem, de remélem, hamarosan az a pillanat is eljön. A pontszerzés már nagyon megy, minden versenyt sikerült befejeznem, és végre a dobogóra is felállhattam” – mondta a holland a TouringCarTimes-nak.
Sajnálatát fejezte ki csapattársa, Girolami felé, akit a kettes kanyarban ő lökött ki a pályáról, igaz, nem tehetett róla, hiszen az egész eseménysort Huff pöckölése indította el.
“Ez egy nagyon balszerencsés helyzet volt számára. Megérdemelne egy picivel több szerencsét, mert nagyon keményen dolgozik, és jó a tempója.”
A Serbiaringnek nyilatkozva Catsburg hozzátette, kellemes meglepetés volt számára Volvo teljesítménye, hiszen azonos pluszsúly mellett gyorsabbnak bizonyultak, mint a Hondák, holott előzetesen arra számítottak, hogy a japán márka előttük jár majd.
Forrás: Hosszabbítás.hu
0 Megjegyzések