Hamilton víz nélkül teljesíti a versenyeket

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton elárulta, annak érdekében, hogy spóroljon a súllyal, az idei versenyekre nem visz magával italospalackot.
A Mercedes csapata a szezon eleje óta keményen dolgozik azon, hogy csökkentse versenyautójának tömegét, az ugyanis a csapat bevallása szerint egy kicsit túlsúlyosra sikeredett.

Bár sikerült előrelépéseket tenni ezen a téren, a csapatra sok munka vár még, hiszen egy könnyebb autó esetében jobban el lehetne helyezni a ballasztsúlyokat.

Hamilton elárulta, ő is igyekszik segíteni a Mercedest, így például a versenyekre nem visz magával vizespalackot – így a futam során a brit több kilót is leadhat.

Amikor arról kérdezték, ez milyen fizikai kihívásokat okoz, a korábbi világbajnok így felelt: „Szerintem ez attól függ, milyen versenye van az embernek" – mondta a brit.

„Sok versenyen spórolni kell az üzemanyaggal, vagy ilyesmi. Legutóbb, Oroszországban például nem nyomhattam annyira, mert az autó túlmelegedett."

„De Barcelonában már igen… az 1-es kanyartól a leintésig padlóig. Mindent bele kellett adnom. Gyilkos volt tartani Sebastian tempóját."

„És italt sem viszek magammal, hogy spóroljak a súllyal, úgyhogy nem iszom a verseny alatt. A végén minden erőmet össze kellett szednem, hogy a csapat nyakába ugorjak, a pulzusom az egekig ért."

„Jól voltam, amikor kiszálltam az autóból, de amikor odaugrottam… Nem tudom, hogy újra meg fogom-e tenni. Kicsit fáradt voltam utána."

Hamilton hangján egyébként hallatszott a fáradtság a verseny során a csapatrádión is, Toto Wolff azonban elárulta, nem aggódott.

„Szerintem egyfajta kifejeződése volt ez annak, milyen keményen nyomta. Amikor ilyen szorosan követned kell egy másik autót, nincs akkora aerodinamikai előnyöd, mint az elöl haladónak" – mondta a szakember.

„Mindent beleadott, és ez hallatszott is a rádión."

Forrás: f1vilag.hu

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések