Nagy Dani: talán van esély a súlycsökkentésre

Nagy Dani akár csalódottan is zárhatta volna a Hungaroringi hétvégét, hiszen utolsó lett az időmérő edzésen, és a futamokon sem jött össze neki a pontszerzés, ám a Zengő Motorsport fiatal pilótája ezek ellenére is jókedvűen, feldobott hangulatban nyilatkozott nekünk vasárnap délután.
Egyrészt, mivel a WTCC-ben versenyezni akkor is hatalmas élmény, ha az embernek nem jön ki a lépés, másrészt pedig – ha nem is a pontokért – de élvezetes csatákat vívott csapattársával, valamint Ryo Michigamival és Kevin Gleasonnel.

Dani hazai versenye problémákkal kezdődött, és a műszaki zűrök mindkét napot átszőtték, ráadásul olyan területen adódtak gondok, amely nem a magyar csapat reszortja, hiszen a Honda 1.6 turbós motorját csak a Mugen kiküldött mérnöke buzerálhatja.

“Egy kicsit játszott velünk a sors az egész hétvége során, már csütörtökön olyan motorikus hibát véltünk felfedezni, amivel nem nagyon tudtuk mit kezdeni, főleg, hogy a motor nem a csapat hatáskörébe tartozik, azért a Mugen UK felel. Ezért kellett kihagynom az FP1-et, utána viszont úgy tűnt, megoldódott a probléma, és nagyon élveztem életem első vizes edzését az FP2-ben” – mondta Nagy Dani a WTCC Blognak.

“Bíztam benne, hogy az időmérőre is vizes marad, de végül felszáradt, és mivel az első edzésen nem tudtam menni, kicsit hasra ütés szerűen állítottuk be az autót a kvalira. Sajnos nem vált be, és én sem tudtam mindent kihozni magamból, de úgy érzem, a top10 egy tökéletes körrel is messze lett volna.”

Egy rosszul sikerült időmérő után viszont az ember húzhat egy merészebbet a versenyre, és Monori Gyuszi versenymérnök vezetésével a Zengő Motorsport pontosan ezt tette.

“Az utolsó rajtkockából indulva volt lehetőségünk kockáztatni, és nagyon túlkormányzottra hangoltunk az autót. Az volt az elképzelés, hogy a futam elején igyekszem minél hamarabb hozzászokni, és így a táv végére jobb állapotúak maradnak majd az első gumijaim. Engem is meglepett, hogy már az elejétől jól működött az autó, kiválóan sikerült a rajtom, meg tudtam előzni Ryo Michigamit majd Kevin Gleasont, sőt Aurélien Panist is utolértem, ami számomra óriási fegyvertény.”

“Sikerült is előzési pozícióba keverednem, ő pedig először nyitva hagyta az ajtót, majd az utolsó pillanatban rám csukta. Majdnem nekimentem, és emiatt Michigami visszaelőzött. Sajnos az esetnél elfékeztem a gumimat, és utána már közel sem volt annyira jó az autó. Ennek ellenére a végén boldogan szálltam ki a Hondából.”

“Ami Aurélient illeti, meg kell még néznem, hogy jogosan zárta-e rám az ajtót, vagy sem. Nyilván az ember belülről mindig egy kicsit úgy érzi, ő a vétlen és a másik hibázott, ezért ki kell még elemeznem a helyzetet.”

A második futam előtt Dani motormérnöke kimondta a számára oly varázslatos szavakat: max power, azaz a maximális fokozaton használhatta a motort. Hogy addig miért nem?

“Azon múlik a motorbeállítási fokozat, hogy mennyit tudunk előzetesen menni az autóval. Mivel nekem kimaradt az FP1, a versenyig nem jutottunk el oda, hogy maximális teljesítményen használhassam a gépet. A második futamon viszont már igen. Ennek ellenére sajnos az első pillanattól éreztem, valami nincs rendben a motorral, aztán elkezdtek jönni a hibaüzenetek. Egy ideig még próbálkoztam, de egyre többször lassult be a motor, és végül eljutottunk oda, hogy ennek nincs értelme, ráadásul tartottunk tőle, hogy nagyobb baja lesz a motornak, úgyhogy kiálltam.”

Danit a hétvége előtt hideg zuhanyként érte a hír, hogy a 2015-ös fejlesztésű Honda Civic végül nem kapott külön besorolást a pluszsúlyrendszerben, azaz ugyanannyi ballasztot kell vinnie, mint a jóval gyorsabb 2017-es kocsiknak. Ez egyelőre eldöntött tény az egész szezonra, ám van egy apró reménysugár.

“Jelen állás szerint egész évben ugyanazt a súlyt kapjuk majd, mint a gyári autók, amit két dologgal indokoltak. Az egyik, hogy nem szeretnék, ha a súlykedvezmény reményében mások is elkezdenének korábbi fejlesztésű autókkal versenyezni, a másik pedig, hogy Marrakeshben én futottam a leggyorsabb hondás kört. Ám kaptunk egy ígéretet, hogy figyelemmel kísérik majd az autóm teljesítményét, és ha indokoltnak látják, előfordulhat, hogy módosítanak a dolgon. Remélem, alaposan megnézték a legutóbbi két versenyhétvégét, mert szerintem az alapján nagyon is indokolt lenne a könnyítés.”

A zengős pilótának sajnos ezúttal a WTCC Trophyban sem jött össze a pontszerzés, így jelenleg a kilencedik helyen áll, egy ponttal Panis mögött, és ugyanennyivel Gleason előtt.

Forrás: Hosszabbítás.hu

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések