Cavendish: Az idén egy győzelemmel is boldog lennék

Mark Cavendish jelenleg 30 Tour-szakaszgyőzelemnél jár. A csúcstartó Eddy Merckx 34-gyel.
A szezon előtt az is benne volt a pakliban, hogy a brit az idén akár be is állíthatja ezt a rekordot. És bár teljesen kizárni ezt most sem lehet, pillanatnyilag ott tartunk, hogy Cav már egy győzelemmel is mérhetetlenül boldog lenne.
Hogy mi változott? Közbejött a mononukleózis, ami három hónapra ledöntötte őt a lábáról. A Milano-Sanremo volt az utolsó versenye március 18-án. Nemrég visszatért ugyan a szlovén körön, de felmerült, hogy 2006 óta először az idén nem lesz majd ott a Tour rajtjánál.

“Ha belegondolunk, általában van egy hónap szünet a télen, majd jön három olyan hónap, amikor felkészülsz a szezonra. Na most nálam ez úgy nézett ki, hogy volt két hónap szünetem és 7 hét felkészülésem” – mondta Cavendish. “Nos, korántsem vagyok ideális helyzetben, de az a jó abban, ha az ember sprinter, hogy némi szerencsével is tudsz szakaszt nyerni. Úgyhogy megéri idejönni, mert sprinterként még ilyen állapotban is lehet esélyed.”

Cav annyiból szerencsés helyzetben van, hogy támaszkodhat majd Stephen Cummingsra, valamint a norvég időfutam bajnokra, Edvald Boasson Hagenre is.

“Még soha nem voltam ilyen nyugodt a verseny előtt, ugyanis mindig elég erős a külső nyomás az eredmények tekintetében. Tudom, hol tartok, és, hogy milyen edzésmunkát végeztem el. Az idén nem mondhatom, hogy azért jöttem, hogy szakaszokat nyerjek. De azt tudom, hogy meglesz a magam esélye. Hangsúlyozom, csupán esélyről beszélek.”

Megnézve a sík szakaszokat, Cavendish-nek reálisan eredetileg hét lehetősége lett volna arra, hogy nyerjen. Pontosabban az esélyek, most is ott vannak, csak hát igen erős a konkurencia, gondoljunk csak például Marcel Kittelre, André Greipelre, Arnaud Démare-ra, Peter Saganra, Alexander Kristoffra vagy Nacer Bouhannira.

Tavaly ugye nyert négyet, viselte is a sárgát, és négy győzelemre került Merckx rekordjától. Úgy tűnik azonban, ahhoz, hogy beérje őt, 2018-ig várnia kell.

“Én igazából soha nem üldöztem ezt a rekordot. Tavaly lett először reális cél, előtte eszembe sem jutott. Idén azonban egy szakaszgyőzelemmel is boldog lennék. De jelen helyzetben az sem lesz kudarc, ha nem nyerek egyet sem.”

Hosszabbítás.hu

Megjegyzés küldése

0 Megjegyzések